Huisartsen zijn tevreden over de invulling van de functie POH-GGZ binnen hun praktijk. Dat is naar voren gekomen uit een evaluatie van PRO Praktijksteun onder 66 huisartsen waarvoor het bedrijf de functie POH-GGZ verzorgt. Het gemiddelde tevredenheidscijfer bedraagt een 8,1. De POH-GGZ’ers scoren het hoogst op de onderdelen vraagverheldering en cliëntgegevensbeheer.


De evaluatie werd verspreid onder 66 huisartsen die via PRO Praktijksteun één of meerdere POH-GGZ’ers in dienst hebben. De evaluatie richtte zich op zeven onderdelen uit het competentieprofiel POH-GGZ, te weten vraagverheldering, informeren/adviseren, begeleiding/behandeling, casemanagement, preventie, cliëntgegevensbeheer en netwerken.

In januari 2008 is de functie “Praktijkondersteuner Huisartsenzorg GGZ” (POH-GGZ) in het leven geroepen. Het doel van de POH-GGZ is een structurele versterking van de Eerstelijns Geestelijke Gezondheidszorg. Inmiddels is PRO Praktijksteun uitgegroeid tot een grote onafhankelijke aanbieder van een geheel zorgeloze inzet van POH-GGZ in Nederland.

Competentieprofiel

Score

Vraagverheldering:

8,4

Informeren/adviseren:

7,9

Begeleiding/behandeling:

7,8

Casemanagement:

8,2

Preventie:

 

7,2

Cliëntgegevensbeheer:

8,4

Netwerken:

8,3

Totaal:

 

8,1

 

| OVERZICHT|